Chleb zmieniający życie - bez mąki, z ziarnami


Podpatrzyłam przepis na bardzo ciekawym blogu , który na pewno wielu wegetarian zna. 

Składniki:
  • 1 szklanka  nasion słonecznika 
  • ¾ szklanki siemienia lnianego 
  • ½ szklanki orzechów laskowych / 65g lub migdały – ja dałam płatki migdałowe – niecale pół szklanki
  • 1 ½ szklanki / 145g płatków owsianych (można inne dać, lub wymieszać, ja dałam też trochę pszennych)
  • 2 łyżki nasion Chia – nie dałam
  • 4 łyżki łupin nasion babki płesznik (3 łyżki. jeśli używasz proszku łuski psyllium) 
  • 1 łyżeczka soli morskiej (dodaj ½ łyżeczki. jeśli używasz grubej soli) – dałam grubą sól himalajską.
  • 1 łyżka syropu klonowego (na diecie bez cukru, należy szczyptę stewii) 
  • 3 łyżki oleju kokosowego - roztopiłam olej na ciepłej patelni nie podgrzewając i dałam 4 łyżki plynnego oleju. 
  • 1 ½ szklanki / ok.350ml wody
Wykonanie 

Suche produkty mieszamy razem, mokre razem. Woda powinna być ciepła- nie gorąca. Do suchych produktów- dodać mokre. Wymieszać i odstawić na 2 godziny- do naciągnięcia.
Następnie nastawić piekarnić na 175st. i piec przez 60 min w małej keksówce. Kroić jak ostygnie zupełnie. Keksówkę wysmarować olejem kokosowym cienko i wyłożyć masę chlebową.



a oto pokrojony z pastą 



Zawiera gluten (płatki). 
Share on Google Plus

About Admin

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli napiszesz parę słów, czy podoba Ci się materiał, artykuł itp.