Wierszyki dla dzieci- wideo, cz.I.


Przedstawiam Wam wierszyki dla najmłodszych wraz z recytacjami Waszych dzieci. 

Ruszamy z nową akcją która potrwa do 30 maja 2016 roku 
- za pierwszy wierszyk  - 100EP, 
 za kolejne- 50EP. 

Dowolna ilość wierszyków nagranych przez jedną osobę. Punkty dodawane na bieżąco (na blogu będzie lista specjalna z imieniem i pseudonimem). Każdy jest zwycięzcą! Kontakt mailowy:

 W pokoiku

"W pokoiku na stoliku,
Stało mleczko i jajeczko.
Przyszedł kotek wypił mleczko
A ogonkiem stłukł jajeczko.
Przyszła mama kotka zbiła,                      
a skorupki wyrzuciła.
Przyszedł tatuś, kotka schował
a córeczkę pocałował.”

Jestem duży

„Jestem duża, byłam mała
 wróżka mnie zaczarowała
uśmiechnęłam się do wróżki
 i urosły moje nóżki
i urosły moje ręce
włosów też mam chyba więcej
patrzcie jak urosłam cała
chociaż byłam taka mała”
 
Poszła Ola

„Poszła Ola do przedszkola
zapomniała parasola
a parasol był dziurawy
I poleciał do Warszawy”
    
Baloniku

Baloniku nasz malutki
rośnij duży, okrąglutki
balon urósł, że aż strach
przerwał miarę no i bach
    
Krasnalek (Cz. Janczarski)

Krasnoludek mały
mieszka pod podłogą
zbiera okruszyny
za stołową nogą
a dla kogo krasnal
zbiera okruszyny
powiem wam w sekrecie
dla mysiej rodziny
    
Trzy wesołe krasnoludki, (J. Brzechwa)

Jest na świecie kraj malutki
gdzie mieszkają krasnoludki
mają domki z cienkiej słomki
z kominkami jak poziomki
krasnoludek gdy jest młody
wcale nie ma jeszcze brody
żadnych ważnych spraw nie miewa
tylko bawi się i śpiewa
    
Ola 

Posłuchajcie jestem Ola
sama chodzę do przedszkola
palto włożę, rękawiczki
szalik też mam bardzo śliczny
jestem duża, mam trzy lata
w domu mam małego brata
gdy ja tańczę, w górę skaczę
mój braciszek ciągle płacze
mama każe go powozić
dać grzechotkę, smoczek włożyć
a ja wolę do przedszkola
do przedszkola chce iść Ola
    
Niezapominajki, M. Konopnicka

Niezapominajki to są kwiatki z bajki
rosną nad potoczkiem
patrzą rybim oczkiem
gdy się płynie łódką
śmieją się cichutko
i szepczą mi skromnie
nie zapomnij o mnie!
   
Ślimak, ślimak

Ślimak, ślimak  pokaż rogi
dam ci sera na pierogi
jak nie sera to kapusty
od kapusty będziesz tłusty
   
Śniadanie

Łyżka, nożyk i śliniaczek
je śniadanie niemowlaczek
na śliniaczku misie siedzą
pewnie też śniadanie jedzą
   
Tańcowały dwa Michały

Tańcowały dwa Michały
jeden duży, drugi mały
jak ten duży zaczął
krążyć to ten mały nie mógł zdążyć
  
Dynia

Przez tropiki, przez pustynię
toczył zając wielką dynię
toczył, toczył dynię w dół
pękła dynia mu na pół
pestki z niej się wysypały
więc je zbierał przez dzień cały
raz, dwa, trzy, raz, dwa,
trzy ile pestek zbierzesz ty?

Mamo!

Mamo, mamo coś Ci dam
Jedno serce, które mam
a w tym sercu róży kwiat
mamo, mamo żyj sto lat! 
  
Krasnoludek

Wąską ścieżką przez ogródek
idzie sobie krasnoludek
Dokąd idziesz mój malutki?
Na poziomki, na jagódki 

W marcu, Irena Suchorzewska

Raz śnieg pada,
a raz deszczyk.
Na jeziorze
 lód już trzeszczy.

Błękit nieba 
lśni w kałuży,
bałwan w słońcu 
oczy mruży.

- Koniec zimy.
Przerwa.
Dzwonek.
-To nie dzwonek,
 to skowronek!









Share on Google Plus

About Admin

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli napiszesz parę słów, czy podoba Ci się materiał, artykuł itp.